• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Rozvody a ventily 3 roků 11 měsíců zpět #11121

  • Hurvajs
  • Avatar uživatele Hurvajs Autor tématu
  • Offline
  • Začátečník
  • Začátečník
  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj všichni,
vzhledem k situaci která u nás momentálně panuje tak jsem se rozhodl že ji využiji a udělám velký servis na VFR, stejně by mě to neminulo protože mám už nakrouceno přes 50 000km.
- Veškeré provozní kapaliny si vyměním sám doma.
Ale co se týče ventilů a rozvodů tak Původně jsem myslel že vefro odvezu do Hondy ať mi to udělají oni, ale jak doplnil Deltoro ve scallově článku o rozvodech "pocit že jsme si niečo urobili na vlastnej motorke stojí zato" tak jsem se rozhodl že si to udělám sám. Nastudoval jsem asi 10x oba články co tu publikoval scalla (článek o ventilech i rozvodech) k tomu jsem si pořídil originál servisní manuál přímo pro VFR a aby toho nebylo málo tak jsem si stáhl manuál z motorkáři.cz.
I přes všechny tyto informace se chci jen zeptat:
- zda budu potřebovat nějaké to spešl nářadí (aretační přípravek V-tec ventily např.)
- dále zda mám pořídit i nové těsnění šroubů ventilového víka nebo mohu použít ty staré těsnění ventilových šroubů
- zda mám rovnou vyměnit i napínáky rozvodů když už budu dávat nové rozvody
Samozřejmě veškeré informace, rady, tipy, pokyny atd. atd. jsou vítány. Tato otázka je směřována asi především na scallu a stanleyho :) ale samozřejmě i ostatní mohou přispět, předem děkuji za všechny odpovědi. :) :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily 3 roků 11 měsíců zpět #11122

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
Těsnění pokud nesákne teď , tak zřejmě nebude potřeba vyměnit . Jen jak uvádí v manuálu dáš opravdu kapku silikonu do rožků jak jsou půlměsíce na víki ventilů. Rozhodně ti doporučím momentový klíč, protože jak šřouby co drží vačky, tak víka ventilů rády praskají. Vlastní zkušenost . Napínáky pokud jsou teď zticha je zbytečné měnit. Jdou vyměnit i dodatečně až se ozvou.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Stanley.

Rozvody a ventily 3 roků 11 měsíců zpět #11123

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Články jsem se snažil napsat tak, aby tam bylo pokud možno všechno potřebné (a postupně je podle připomínek upravuji). Žádné další tipy nemám. To bych je připsal do článku. Přípravky potřebuješ, to je tam taky napsáno. Nemusíš mít originál, jdou vyrobit. Několik jich pro klub vyrobil Bbombre. Teď tak nějak přemýšlím, kam jsem je dal... :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily 3 roků 11 měsíců zpět #11126

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
V podstatě stačí nařezat kolečka z kulatiny tuším průměr 5 o sile asi 3mm . Stačí třeba ze šroubku . Nejsem v dílně , tak to říkám z hlavy . Ostatně až to rozdelaš , uvidíš ten mechanismus

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily 3 roků 11 měsíců zpět #11129

  • Hurvajs
  • Avatar uživatele Hurvajs Autor tématu
  • Offline
  • Začátečník
  • Začátečník
  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
Dnes jsem po práci nastartoval motorku, a než se zahřála tak jsem slyšel docela dost hlasité cinkání z motoru, po zahřátí cinkání trochu utichlo. Když jsem poslouchal motor za studena tak se mi zdálo že cinkání se ozývá z válce na kterým se nachází zadní napínák, po zahřátí se mi zase zdálo že to cinkání slyším od spodka motoru. Je tedy možné že už bude zadní napínák v háji? nebo to spíš budou ty rozvody.
Momentový klíč je samozřejmostí, už ho mám pořízený :)
"klíček" pro aretaci napínáků jsem si nechal vyříznout na laseru přesně podle náčrtku v manuálu.
Takže ty kolečka z kulatiny mi budou sloužit pro aretaci V-tec ventilů? Chápu to dobře? :)
Ještě bych se chtěl zeptat scally na tu tabulku jak popisuješ v článku: jestli jsem ji dobře pochopil tak si napíšu základní hodnoty vůlí ventilů, do vedlejšího sloupku si napíšu naměřené hodnoty a do posledního si zapíšu rozdílnou hodnotu(pro jistotu se ptám takto "hloupě") :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily a chladiče 3 roků 10 měsíců zpět #11262

  • Hurvajs
  • Avatar uživatele Hurvajs Autor tématu
  • Offline
  • Začátečník
  • Začátečník
  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
Chtěl bych se ještě doptat na jednu věc. Po výměně chladící kapaliny se mi vefro nezvykle hřeje a proto bych se chtěl zeptat zda někdo nevíte kde by mohl být nebo spíš jak bych mohl odvzdušnit chladící okruch?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily 3 roků 10 měsíců zpět #11263

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
Systém se odvzdušní sám . Pokud je dost kapaliny v nadobce

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily a chladiče 3 roků 10 měsíců zpět #11264

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 262
  • Obdržená poděkování 15

Hurvajs napsal: Chtěl bych se ještě doptat na jednu věc. Po výměně chladící kapaliny se mi vefro nezvykle hřeje a proto bych se chtěl zeptat zda někdo nevíte kde by mohl být nebo spíš jak bych mohl odvzdušnit chladící okruch?

Záleží čemu říkáš nezvykle hřeje....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily 3 roků 10 měsíců zpět #11265

  • Hurvajs
  • Avatar uživatele Hurvajs Autor tématu
  • Offline
  • Začátečník
  • Začátečník
  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
No dnes jsem koukal a měl jsem ji pod minimální ryskou, tak jsem ji dolil a známý mi říkal že bych to měl také odvzdušnit tak proto se ptám.
No nezvykle je to že u staré kapaliny teplota vzrůstala pomalu a jen občas se mi stalo že teplota přerostla přes 100°c a teď po výměně stačí aby motorka běžela třeba 10 min na volnoběch a nebo abych stál delší dobu na semaforech a hned je teplota třeba 90°c a to předtím u staré kapaliny nebylo tak jsem myslel zda není okruh po výměně zavzdušněn.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Rozvody a ventily 3 roků 10 měsíců zpět #11266

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 262
  • Obdržená poděkování 15
Jak píše Stanley...mělo by se to při jízdě odvzdušnit samo přes expančku.
Teplota 90°C na semaforech si myslím že není nic neobvyklého.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jarak.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.473 sekund
Powered by Kunena fórum