• Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma:

VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7013

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj pánové,

všiml jsem si, že se tu ještě neřešilo nastavení podvozku, tedy tlumičů... alespoň v rámci možností, co tahle motorka na sériových tlumičích dovoluje. Momentálně to dost řeším a pár věcí jsem se dočetl na zahraničních VFR webech.. každopádně bych rád znal vaše názory.

Mám FI 99rv. Tovární nastavení je:
přední (pružiny) - 9mm (vylezlý kolík) od full hard
zadní pružina - 2. schod od full soft
zadní odskok - 1 a 1/2 otáčky od full hard

Máte někdo nějaký zkušenosti, že se motorka chová líp v jiném, než továrním nastavení? Na zahraničních webech jsem se párkrát dočetl, že je lepší nastavení předek mírně změkčit a na zadku přitvrdit pružinu o 1 (někdo psal i o 3) schod, odskok nechat sériově...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7014

  • MiroslavNecas
  • Avatar uživatele MiroslavNecas
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 435
  • Obdržená poděkování 0
Nastavit podvozek aby vyhovoval tvému stylu jízdy není nic jednoduchého. Mám 750 97' s origo vidlicí, vzadu origo pružina s přestavováním a tlumič 800Fi 99'. Mám rád hodně měkké nastavení ale odborník na podvozky se zhrozil, že prý snad ve vidlici nemám olej :ohmy: Použitá vizkozita byla 7,5W ale 2,5 roku stará (27500 km). Zhruba 14 dní mám ve vidlích 10W, předpětí pružiny jednu otáčku utaženo. Zadek 15 kliků utaženo,tj. zhruba 1/3 možného zdvihu, útlum 3/4 otáčky povoleno. V podstatě to co píšou zahraniční weby, jen posunuté víc do měkka. Vliv mají použitá pneu (Pirelli Angel ST), váha (62 kg) i výška jezdce (167 cm). Najdi si třeba článek ze staršího čísla Motocyklu o základním nastavení podvozku obecně a z toho vycházej. Bude chvíly trvat než něco nastavíš ale věř mě, potom to stojí za to B) Míra.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7017

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Hlavně než začneš nastavovat, je třeba mít nové a správně nafoukané gumy. Protože když se sjíždí, chování motorky se mění k horšímu a za takových podmínek se moc laborovat nedá. Já jsem tovární nastavení opustil brzy, protože jsem stále škrtal svodama. Existují návody, jak podvozek nastavit. Možná sem časem něco napíšu. Ale já jsem postupoval metodou pokus - omyl. Na rozdíl o Míry mám podvozek více do tvrda. B)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7020

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,

díky za reakce.

Momentálně mám pne u na životnosti cca 30-40%, ale příští týden budu dávat nové Metzeler Roadtec Z8 Interact, tak začnu laborovat asi až po výměně.

Každopádně dneska budu zkoušet origo zadní tlumič (99) za origo z V-Tecu ABS (06)... je kratší o 5mm, takže abych zachoval výšku zadku, budu muset malinko přitvrdit pružinu, ale dle toho, co jsem se dočetl, to není vůbec na škodu. Výhodou tohoto tlumiče je za a) mladší, než můj a za b) nastavení pružiny není na tlumiči, ale má to kolečko se šlahounem.

Na předku mám olej Motorex 10W, měněný před rokem.

BTW.. měřím 183cm, váha 72kg. Ale většinu času jezdím s přítelkyní (175cm, 54kg)... takže ten zadek asi budu už vhledem k většinové jízdě ve dvou lidech nastavit tvrději...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7024

  • MiroslavNecas
  • Avatar uživatele MiroslavNecas
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 435
  • Obdržená poděkování 0
Můj názor je nastavit si to nejdříve jen na sebe, teprve potom přitvrdit na jízdu ve dvou. Pro nastavení je důležité sladit přední a zadní pérování tak, aby se stlačovalo a roztahovalo stejně, aby stroj nerozkývalo. Míra.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7025

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Nechci ti kazit radost, ale tlumič z VTECa není žádná výhra. Pružina je poměrně měkká a to kolečko spíše pro ozdobu. Má to jednu výhodu. Ať tím kroutíš jak chceš, nic nezkazíš. ;) Pokud chceš podvozek posunout kousek dál, kup Hyperpro, Öhlins nebo něco v tom stylu. Pokud máš ten tlumič zadarmo, pak bych ještě ten experiment chápal. Ale i tak, ber v potaz, že tlumič je díl podléhající opotřebení stejně jako třeba pneumatiky. S tím rozdílem, že tlumič jde zrepasovat. Pokud jsi ho nenechal zrepasovat, pak si taky myslím, že to je škoda práce. Jestliže je tlumič krátký, pak by je možnost tam dát delší přepákování. Normálně se to prodává. Ale já bych místo toho raději koupil progresívní pružiny dopředu a nějaký slušný, nový tlumič dozadu přímo na FI.
za zmínku myslím stojí odstavec z článku o VTEc x FI "Největší slabina VFR800Fi byla přední vidlice. Měkká s neurčitou zpětnou vazbou. Při jízdě ve dvou, jakmile jste tvrdě zabrzdili, šla nadoraz. To nebylo příjemné. Vyřešil jsem to snížením předních vidlic o 10mm přestavbové sadě od Maxtonu, výměnou brzdových hadic za pancéřované a výměnou zadního tlumiče za tlumič Ohlins, díky čemuž se motocykl zvedl. To motorku komplet změnilo."
Ted drak si chválí, že se FI hodně vylepšilo zpevněním zadku a snížením předku. Ty to chceš udělat přesně opačně.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7031

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,

no musím říct, že jsi mě pěkně nahlodal :-D :-(

Za tlumič chtěl dotyčný 2tis, ale máme dohodu, že mu ho můžu vrátit zpátky.. takže ho mám vlastně na zkoušku.

Co se týče délky tlumiče, vyřešil jsem to nastavením kolíku, kterým je uchycen nahoře na tlumiči a utahuje se k rámu... takže výšku mám teď identickou s původním tlumičem.

No... proč jsem to celé dělal.... tak trochu jsem věřil (nebo asi spíš jsem chtěl věřit), že tlumič z novějšího modelu bude vývojem někde jinde, než Fi tlumič... včera jsme na tom z přítelkyní dali cca 200km a pocity jsou takové... ani vlastně nevím... špatné nejsou, ale nějaké super zlepšení jsem taky nepocítil.... měl jsem to nastavené tak, že předek na továrním nastavení a zadek pružinu na 12 kliků z full soft (takže oproti továrnímu setupu o 5 kliků tvrdší) a odskok na továrním nastavení...

Naprosto souhlasím, že nejlepším řešením je výměna předku i zadku za Ohlins nebo Hyperpro, ale otázkou je, zda-li se tato investice s ohledem na cenu motorky vůbec vyplatí.... vždyť to je tak 1/4 ceny motorky....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7032

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
ještě mě napadlo... máte nějaké zkušenosti se značkou tlumičků Hagon?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7033

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Takové výdaje nemůžeš posuzovat s ohledem na cenu motorky. ;) Pokud jsi s FI spokejný a chceš si ji vylepšit, pak holt tímto způsobem vyhodíš peníze z okna. To je jako bys řekl, že nekoupíš novou sadu gum, protože to je 1/10 ceny motorky. A to myslím, že gumy jsou v poměru na ujeté km mnohem větší investice, než ten tlumič. Tlumič na VTECu by opravdu měl být lepší než na FI. Ale zase ne o tolik... navíc musíš zohlednit, kolik má najeto. Ale to jsem už psal. Hagen se prodává tuším ve wemotu. Zkušenosti s tím nemám. Ale obávám se, nakolik se cena promítne do kvality. Pokud to bude fungovat tak dobře, jako alternátor od Electrexu, který tam taky prodávají, pak bych ty peníze raději propil. B)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: VFR 800 - nastavení podvozku 10 roků 10 měsíců zpět #7034

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Edit.: sorry, že se o tom tak rozepisuji, ale mám toho celkem dost plnou hlavu...

Ja vím.. ale tam motorka mě stála už tolik peněz, že když to sečtu dohromady, měl bych za to možná už jetou 1200 :-) :-(

Koupil jsem ji bouranou v roce 2008, nebylo to moc, ale i tak s mým přístupem (mít všechno pintlich), když jsem ji celou rozebral - poškozené díly vyházel - a koupil vše nové, resp. většinou použité, ale v co nejlepším stavu - mě oprava (vč. laku) stála 40-50 tisíc + 40tis PC motorky
V roce 2010 mi ji ukradli... po 2 dnech se našla... frajer se s ní čelně trefil s autem... použitelný byl akorát motor, zadek a elektrika...
Koupil jsem přes Ebay z UK za dobrý peníz (36tis vč. dopravy) tu samou, ale měla v háji komplet elektriku... obě prakticky na šroubky rozebral (kromě motoru) a postavil z obou jednu + nový lak... sečteno podtrženo tato záležitost investice cca 60tis

K těm všem investicím co píšu jsem na ní udělal ještě toto:
KN filtr
iridiové svíčky
upravené sedlo (přešité, přetvarované)
výfuk B.O.S.
zrcátka z Blackbirda (integrované blinkry.. nemám je na kapotě)
LED zadní světlo
Scottoiler
Karbonový přední blatník (skutečný karbon)
Givi turist plexi
Nosiče horního a bočních kufru

... o pneumatikách, olejích, regulátoru, řetězu, aj. ani nepíšu :-)


Celkově vzato, momentálně nejsem ochoten investovat zásadní sumu do tlumiče (Hyperpro, Ohlins, apod.)... spíš mám teď dilema, jestli je vůbec nějaký rozdíl mezi FI tlumičem a V-tec tlumičem... nečekám nejaké dramatické zlepšení, ale alespoň nějaké. Jinak ta tvrdost pružiny... měřil jsem výšku bez zátěže, pak já a nakonec se spolujezdkyní.. jak Fi, tak i V-tec tlumič.. při tov. nastavení cca stejné... když jsem na V-tec tlumiči nastavil pružinu tvrději o zhruba 14 kliků (myslím že jich tam je něco přes 30, přesně nevím), tak i propad (ve dvou lidech) motorky byl o cca 50% menší, v porovnání s továrním nastavením.
Mám teď tak týden na to, abych ho kdyžtak vrátil... tak se pokusím najezdit co nejvíce km, abych byl schopen posoudit nějaké či nijaké zlepšení...

Jinak toho tristního předku u Fi jsem si vědom... do budoucna plánuji koupit progr. pružiny od Ohlinsu... snad se to tímto někam posune...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.504 sekund
Powered by Kunena fórum