• Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma:

Laďák na VFR 800 VTEC 2002 8 měsíců 3 týdnů zpět #11969

  • safpet
  • Avatar uživatele safpet
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Jasně, zato tvé "odborné" rady typu výfuky NIKDO nevyrábí, nevidím žádný přínos tam dávat laďáky,... atd mě opravdu hodně pomohly a posunuly dál. 

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Laďák na VFR 800 VTEC 2002 8 měsíců 3 týdnů zpět #11970

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1539
  • Obdržená poděkování 43

safpet post=11969 napsal: Jasně, zato tvé "odborné" rady typu výfuky NIKDO nevyrábí, nevidím žádný přínos tam dávat laďáky,... atd mě opravdu hodně pomohly a posunuly dál. 

Safpete, nevím, proč mi tady předhazuješ "odborné" rady. Nikdy jsem netvrdil, že vím všechno a co řeknu je dogma. Ale pokud máš výhrady, mohl bys být konkrétní?  Ano, dosud jsem neznal firmu G.R.P. a netušil jsem, že vyrábí homologované výfuky. Těch pár výrobců, které jsem sledoval, jejich výrobu ukončilo. Opravdu mě překvapilo, že na prakticky veterán někdo začne koncovky ještě dělat.

Zbytek tvého komentáře jsem nepochopil. Na téma laďáků jsem napsal tady na webu několik článků. Sice přiznávám, že z odborného hlediska by mohly být naspány lépe, ale na druhou stranu, zažil jsem jediného člověka, který se jimi řídil. Proč tedy mrhat úsilím?

Pokud jde o "smysl dávat laďáky" na VTEC, opravdu ho nevidím.
1) nestačí namontovat laďák, motorka by se měla odbrzdit před/po montáži, abys viděl, jaký vliv na výkon/průběh krouťáku to mělo.
2) Homologovaný výfuk s tlumivkou, např. Akrapovič, bývá vyvinut ve spolupráci s výrobci a odladěn, takže průběh výkonu/krouťáku nezhorší, někdy nepatrně zlepší a přidá pár db hlasitosti (dnes už spíše nevýhoda). 
3) Výfuk bez tlumivky většinou zhorší původní parametry (chudá směs) a ne vždy to dokáže ŘJ kompenzovat (zvláště ne ta z VTECu). Je potřeba změnit mapování (např. PowerCommander) a obohatit směs (viz články)
4) Všechno stojí peníze, takže s přístupem, zda něco stojí "smysl/nesmysl" bych se na to rovnou vykašlal.
5) Je jiná doba a hrozí, že hlučnost se bude měřit i u nás. Z počátku jen na STK, ale odtud už nebude daleko k měření na silnici.

Ale pokud plánuješ jezdit bez tlumivek, "aby to hřmělo", pak jsou ti mé rady stejně k ničemu, zvláště, pokud je tvým cílem zvýšená hladina hluku místo zvýšeného výkonu.

Co se nákupu G.R.P. týče, opravdu mě zajímá, za kolik je koupíš. Pokud jsi to nepochopil. Opět se třeba pletu. Třeba ti je opravdu pošlou z Itálie, homologované za tu cenu v dolarech. Přeji ti to a pokud se s nimi přijedeš pochlubit na nějaký sraz, máš u mě dva panáky (bo VTEC má dvojitou koncovku).
A pokud s sebou vezmeš grafy z brzdy, máš u mě panáka za graf před a graf po montáži.

Svědkové jsou ostatní členové klubu. Těšíme se na viděnou. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Laďák na VFR 800 VTEC 2002 8 měsíců 3 týdnů zpět #11971

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 210
  • Obdržená poděkování 11
Moje subjektivní zkušenost s laďáky je víceméně  shodná jako u Scally.
Na vtec jsem dal Leo Vince SBK  a užíval si lehce vyšší prdlání do doby, než jsem se projel na Vtecu s origo výfuky a zjistil, že do 5000 moto zdaleka tak netáhne jako s origo výfuky. Tak jsem je prodal. Po čase mne vadilo, že neslyším nic než hukot větru a koupil Lasery. Tam kupodivu nebyl citelný propad tahu, nicméně zvuk jen o málo lepší než origo.
Aktuálně jezdilm Versys 650 a s laďákem Arrow se zvedla spotřeba asi o 0,5 litru. S vyndaným db k. je opět patrný propad výkonu a hluk až příliš výrazný. Takže jezdilm s db a jen občas pro radost jej vytáhnu.
Moje resumé že pokud funguje origo soustava už příště laďák nekoupím. Jen se zhorší průběh výkonu a těch pár kilo co ušetřím na váze radši zhubnu. Bez dolaďení na brzdě se to jen zhorší a cena PC , výfuk a odladění mi fakt nestojí za pár decibelů 
Poděkovali: safpet

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Laďák na VFR 800 VTEC 2002 8 měsíců 3 týdnů zpět #11975

  • safpet
  • Avatar uživatele safpet
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
scalla: Díky za další tvé odborné vysvětlení. Sice vše co píšeš není tak úplně pravda, ale nechci a nebudu se tu hádat. Na motorkách jezdím pětadvacet let, vystřídal jsem jich 14 a 3 čtyřkolky, takže něco málo najeto mám a principiálně tuším, jak funguje výfuk a co je třeba při záměně za jinou koncovku. Poslední roky jezdím spíš mimo silnici, takže na předešlé moto jsem za poslední 3 roky najel cca 1200 Km (u VFRa nepředpokládám, že by to bylo něják výrazně více). Netuším, proč bych se měl někam jezit chlubit a už vůbec nerozumím tvé motivaci "když přivezeš grafy z brzdy, máš u mě panáka" Vždy jsem jezdil pro vlastní radost z jízdy, ostatní mi je u prd***  HOWGH

Stanley: Díky za tvou zkušenost, na něco podobného jsem čekal (vlastní názor na základě osobní zkušenosti, se kterou jsi se podělil). Pochopitelně rady v předešlých příspěvcích typu "laďáky na tohoto veterána nikdo nevyrábí" (byť minimálně čtyři výrobci ano) nebo "na laďáky se vyprdni" (bez pádného argumentu), či hecovačka "dostaneš panáka" jsou naprosto k ničemu a jen tu zasírají vlákno.
 

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Laďák na VFR 800 VTEC 2002 8 měsíců 3 týdnů zpět #11976

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 256
  • Obdržená poděkování 14
Safpet,koukám že jsi ani nezaplatil členský příspěvek,tak tady nezasírej fórum ty...
 

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jarak.

Laďák na VFR 800 VTEC 2002 8 měsíců 3 týdnů zpět #11977

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1539
  • Obdržená poděkování 43
Safpete, moje motivace “panákama” má několik důvodů.Diskuse na netu je neosobní a některé věci mohou a často jsou špatně pochopeny. Věřím, že u piva by se tahle komunikace vyvíjela méně konfrontačně. Alespoň já ten pocit, že konfrontační je, mám. A vysvětlím proč.Napsal jsi “Pochopitelně rady v předešlých příspěvcích typu "laďáky na TOHOTO veterána nikdo nevyrábí”” - což jsi evidentně pochopil jako útok na svou osobu a navíc sis to vymyslel, protože já jsem napsal, že “na veterány se laďáky moc nedělají”. A to je jen obecné konstatování s mírnou nadsázkou, protože VTEC už zkrátka klepe na dveře youngtimer kategorie a dále toto konstatování nevylučuje, že je přeci jen někdo vyrábí. Ale budiž. Klidně se přihlásím ke rčení, že “je nevyrábí nikdo”.Další oblast, kde jsme se evidentně nepochopili je téma výrobce. Samozřejmě, pokud neřešíš homologaci, najdeš jich spousty.Sice na jednu stranu kritizuješ příspěvky “"na laďáky se vyprdni" (bez pádného argumentu)”, na druhou stranu sám píšeš “Sice vše co píšeš není tak úplně pravda, ale nechci a nebudu se tu hádat” - kupodivu, také bez pádných argumentů.Tak se nehádej. Argumentuj, dokazuj, diskutuj… od toho diskuse je.Stanleymu jsi napsal: “Díky za tvou zkušenost, na něco podobného jsem čekal (vlastní názor na základě osobní zkušenosti, se kterou jsi se podělil)”. Copak já od samého počátku nedělám to samé? Nejen že jsem se podělil o svůj názor na základě osobní zkušenosti, ale také jsem své pocity a domněnky doložil konkrétním měřením. Můžeš tedy specifikovat, co není tak úplně pravda? (Prosím, už opravdu nevytahuj, že laďáky na VTEC nikdo nevyrábí. Máš pravdu, vyrábí.)A tak se dostávám opět k motivaci panákama - za grafy z brzdy. Když si pokecáš s lidmi, kteří se ladění motorek věnují, třeba ti taky přihodí historku od týpcích s okruhovkama, kteří jezdí XXX let a mají to “poladěné” - ve smyslu, že jim to řve, ale ve skutečnosti tam mají o 10 koní méně než se sériovým výfukem. No, teď mě vlastně napadlo, jestli si to nevymysleli, aby si nahnali nové kunčofty? Kurnik, że já tež hned všemu věřím.Mimochodem, nemotivuji jen panákama. Několikrát jsem navrhoval rozřešit spor na brzdě s tím, že kdo prohraje, platí. Ale nikdy nikdo nepřijel. I z toho důvodu, jediné panáky, které jsem kdy platil, byly ty, které ta kurva Vehrvolf objednal pro všechny na srazu a nechal je napsat na můj pokoj :-)P.S. Ohledně vlákna si nedělej starosti. Těch pár kilobajtů nehraje roli a tématu se stejně nedržíš ani ty sám.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.445 sekund
Powered by Kunena fórum