• Strana:
  • 1

Téma:

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 11 měsíců zpět #11251

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 323
  • Obdržená poděkování 20
Důkladně jsem před několika dny prostudoval zdejší fórum a nikde jsem nenalezl nic co bych potřeboval vědět. Mám výše uvedený stroj a řeším takovou akademickou otázku. Jaký olej je pro tenhle typ nejvhodnější. Dohledal jsem, že mám použít 10W40, to jsem tak nějak čekal. Ale má to být minerállní, polosyntetika nebo plná syntetika? Řídil jsem se radou, že pokud není známo na jaký olej stroj předtím jezdil (a to mi známo není) není vhodné jezdit na plnou syntetiku. Má prý oproti minerálním olejům výrazně lepší čistící schopnosti. Mohla by rozebrat letité usazeniny nečistot v motoru a ucpat mazací kanálky. Řídil jsem se i dobou vzniku stroje a vycházel z toho, že syntetika nebyla v té době tolik rozšířená jako dnes. Tudíž jsem použil polosyntetiku. Tu mi jako vhodnou doporučil i vyhledávací systém v obchodě, kde jsem olej kupoval. Zajímal by mne názor ostatních, kteří jezdí na Vefru déle.
A pak ještě malý poddotaz. Studoval jsem tu na fóru i diskusi ohledně brzdových destiček. Vyšel mi z toho nejlépe originál Nissin. Udělal jsem si průzkum cen. V Partsdepot a v zastoupení Honda ČR za set na celou motorku chtějí přibližně stejně, plus mínus kolem 4500,-. Dalo by se to někde sehnat levněji? Já ty 4,5k za to klidně dám (při mém stylu ježdění to budu mít na hodně dlouho), ale nerad bych zbytečně vyhazoval oběživo, pokud se to dá někde sehnat levněji.
Díky za radu Jirka

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jirka72.

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 11 měsíců zpět #11252

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Jirko, pokud jde o olej, je to jednoduché. Sundej ventilové víko u jedné řady válců a podívej se, jak vypadá. Pokud je porostlé "mechy", jsou tvé obavy na místě. Pokud je čisté, můžeš použít jakýkoliv olej.
Nissiny se dají koupit i přímo z výroby. Někde na fóru snad byl odkaz na firmu, která nissiny v česku prodává. Možná ho sem někdo hodí znova.
Poděkovali: Jirka72

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 11 měsíců zpět #11253

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
Olej je horké téma mnoha diskuzí. Já jezdil na všech strojích až na malé vyjímky Castrol dříve GPS dnes power 1.
Brzdové desky Nissin se daji koupit v bonmoto a vychází tuším na 1150,- za pár , tedy na jeden třmen. Tam jsem se opravdu přesvědčil , že je to nejlepší volba .
Nejsem dealer ani jednoho, proto to ber jen jako oznámení mých zkušeností.
Poděkovali: Jirka72

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 11 měsíců zpět #11254

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 323
  • Obdržená poděkování 20
Chlapi, oběma Vám děkuji.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 11 měsíců zpět #11255

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Ještě mě napadá, zda nedochází k nedorozumění syntetika/neaditivovaný olej. Co popisuješ je primárně problém starých minerálních olejů. V době, kdy se VFR vyráběla se takové sice vyráběly a myslím, že stále vyrábějí, ale do novějších strojů by je dal snad blázen (i když ani to se nedá vyloučit). Vynášení úsad mají v oleji na starosti aditiva a v tomto ohledu si dovolím tvrdit, že je zcela jedno, zda je základ syntetický nebo polosyntetický. Pokud máš nějaký zdroj, který tvrdí opak, hoď sem prosím odkaz, ať se vzdělám.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 11 měsíců zpět #11256

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 323
  • Obdržená poděkování 20
Já si taky myslím, že to asi nejspíš na klasický minerální olej nikdy nejezdilo. Je to motorka z konce devadesátek, servisovaná dle všeho v normálním značkovým servisu někde v Bavorsku. Všechny indicie tomu nasvědčují a není důvod si myslet něco jiného. Je to věc, kterou bych se asi dověděl při tom sundání hlavy, jak jsi už psal, ale kvůli tomuto sundávat hlavu se mi nyní nechce. Takže to budu řešit až někdy při seřízení ventilové vůle. Spíše se snažím dozvědět o historii té mé motorky co nejvíc. Tohle jsem se od prodejce bohužel nedozvěděl.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Brzdové destičky a olej pro VFR 800 FI 3 roků 10 měsíců zpět #11289

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 409
  • Obdržená poděkování 1
zdar,
ty desky Nissin mi píše můj mechanik bonmoto.cz a vyjdou něco přes litr za pár, musím mrknout v garáži který typ tam mám já, ale zkoušel jsem Vesrah desky a oproti Nissinům to moc nebrzdilo, tak jsem je ani nedojezdil a vrátil tam originál..... ;) :)

takže mám 250ST-F1 ...
www.bonmoto.cz/nissin-brzdove-desticky-250st-f1/

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viki.
  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.437 sekund
Powered by Kunena fórum