Téma:

Nováček s Vefrem 4 roků 3 měsíců zpět #11017

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Kolem těch řetězovek se rozpoutala hysterie s tím, že s novým řetězem musí přijít nové kola, protože už pikometrové opotřebení sníží životnost řetězu. Tato teorie se mi nepotvrdila. Své zkušenosti jsem popsal v článcích. Na originál kolech mám najeto přes 100 tis. km, zatímco levné náhrady vykazovaly opotřebení už po 30 tis. km. Pokud jsou zuby sjeté na "žraloka", pak určitě novou sadu. V opačném případě bych měnil jen řetěz. A když nové kola, primárně originál nebo adekvátní náhradu. Přední pastorek s gumou. Pokud není v náhradě, vezmu originál. Zadní rozeta má na VTECu osazení (nevím jak na FI). Pokud náhrada osazení nemá, neberu. Guma na pastorku opravdu snižuje hlučnost a možná i opotřebení (řetez se o ni opírá články).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 3 měsíců zpět #11018

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 325
  • Obdržená poděkování 20
To Jarak: Zjistím, tomuto jsem při prvním nasazení nevěnoval pozornost.

To Scalla: Díky za info. Právě proto jsem ty původní díly nevyhazoval, protože na nich nevidno opotřebení. Tu novou sadu už asi ponechám na svém místě, vyměním pouze pastorek, kdyby to bylo moc hlučné. A až to sjedu k výměně, tak tam asi dám zpět tu starou rozetu. Vezmu ji ssebou do Vlastějovic a dáme řeč.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 4 roků 3 měsíců zpět #11019

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 262
  • Obdržená poděkování 15
Udělal jsem to přesně tak jak píšeš....
Nové přední kolečko jsem vymontoval a dal zpátky to staré a bylo po hluku. V tomto tématu(odkaz níže), je můj příspěvek(jarak) ,jsou má videa,tak mrkni co mi to dělalo.
www.motorkari.cz/tema/?t=199494

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Nováček s Vefrem 3 roků 11 měsíců zpět #11236

  • Jirka72
  • Avatar uživatele Jirka72 Autor tématu
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 325
  • Obdržená poděkování 20
Malinko tohle téma oživím. Začínám s Vefrem kroutit naši společnou druhou sezónu a moc si to užívám. Před koupí motorky po tolika letech jsem vůbec neměl představu do čeho přesně jít a tak jsem dlouho studoval nabídky a hlavně recenze. Chtěl jsem mix cesťáku a supersportu se spolehlivostí a nízkými náklady (zkraje mi to připadalo neslučitelné). Ovšem, když mi kámoš radil, ať se dívám po motorce rovnou s kufry (zvláštní jak se člověku věkem mění vkus - v 25 mi motorka s kufry přišla šeredná), protože dokupovat kufříky s držáky extra na starší stroje bývá problém a leze to do peněz, tak se ten výběr hodně ztenčil. V užším finále jsem se už rozhodoval mezi Vefrem, Ducati ST 3 a Triumphem Sprint 955i (řadový 4vál jsem sedlal v minulosti, byl super, ale teď už mne netáhne). Pro Vefro rozhodla dostupnost origo servisu na Hondu a pověst o spolehlivosti VFR. O vyřazení Ducati z výběru rozhodl jeden jediný dotaz na Ducati servis ohledně délky servisních intervalů a cen za tento úkon. Bych vydělával asi jen na servis. Takže mám spolehlivé Véčko s charakterem. Sice mne až donedávna trochu hryzal červík v hlavě-toužil jsem po větším krouťáku (třeba taková Honda ST1300 Pan European- to by bylo asi něco),jsem poněkud líný řadit, ale před pár týdny jsem jej zdárně zabil (toho červa). Vyjel jsem s kámošem na společný výlet. On si pořídil ojetou Yamahu FJR 1300 r.v 2002 a nabídl mi ji ke svezení. Tak jsem si to s ním vyměnil-na cca 50km. No přiznám se, že jsem si v první chvíli připadal jako na parníku, krouťáku tam bylo habaděj. Téměř vše pobrala 5ka a zátah luxusní. JENŽE. Ve spodních otáčkách to bylo jako v autobuse-motor nebyl téměř slyšet. O tom, že tam nějaký je, jsem se přesvědčil až při přechodu do stř. otáček. Zvukově z výfuku nevycházelo nic, co by budilo nějaké emoce a ovladatelnost- kam se hrabe Fujara na Vefro, to padá do každé zatáčky samo. Kamarád mi po jízdě na mém stroji sdělil zhruba ty samé dojmy z mé mašiny. On je spokojený se svojí volbou a já se svojí. Je to bývalý autobusák a preferuje komfort o dost více než já. No a já už nešilhám po Fujaře nebo po Pan Europeanu. Když jsem si poté přelezl zpět na Vefro, tak jsem se hned cítil jako štika v rybníce a byl jsem rád za to jaké je. Přiznám se, že jsem zpočátku zvažoval i koupi VTECu, ale trochu mne odradily zvěsti o tom, že je méně spolehlivý než FI a tak vypadl ze hry.
No a proč to sem vlastně píšu? Protože jsem se v podstatě k Vefru dostal vyřazovací metodou a byl to zkraje sňatek z rozumu, zamilovanost přišla až časem (sakra to je jak paralela s manželstvím). V roce 1996 když jsem prodával své předchozí moto, tak byla v prodeji Honda VFR 750F a upřímně se přiznám, že mne tenhle typ vůbec nebral. Pokukoval jsem po Kawasaki ZZ-R1100,Suzuki GSX-R 1100 nebo Yamaha 1000 Thunderace, jenže přišla rodina, léta plynula a preference mám nyní docela jinde. Ovšem stále si rád vychutnám serpentiny se špičkami bot drhnoucími o asfalt v sedle tohodle typu, který se zatáčkami spíše vznáší než jede. No a delší přesuny, můj denní rekord je doposud 400km, ale věřím, že v sedle téhle fešandy dám pohodlně i více bez potřeby návštěvy fyzioterapeuta následující den. Takže pokud se někdo vrací k mašinám po delší době jako já a neví si rady s výběrem typu, tak s Vefrem díky jeho všestrannosti, spolehlivosti a nízkým nákladům určitě chybu neudělá. Za mne téhle motorce jednoznačně palec nahoru a panu Hondovi do Japonska velké díky.
Poděkovali: vlado, Stanley

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.361 sekund
Powered by Kunena fórum