Téma:

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10273

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
Po zkušenostech s tím jak může cívka blbnout ti můžu poradit jediné. Vyměnit a něco najezdit. Protože s teplotou civky se mění její chování. Mně se to konkrétně projevovalo jako když tam jde málo benzínu. Tenkrát jsem to řešil asi půl roku a ze zoufalství vyměnil celé zapalování. Motorka nahodile zdechla, ale někdy šla natočit hned, jindy třeba za pět minut a tak. Jenže pokud na tvoje cukání mělo vliv odpojení lambda sond, problém bude podle jinde než v civkach. Hlavně ten problém nastává jen při velkém zahřátí, takže ho musíš hledat v takovém stavu motorky. Což je problém. Předpokládám, že zmíněné čidla jsi měřil studené.....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Stanley.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10274

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Homolko, mně se strašně líbí tvá posledlost "hodnotama", které nejsou v servisním manuálu a víra v to, že všechno pořešíš ohmmetrem. :) Ale kdo chce kam...
Zeptal jsem se strejdy googla a první věc, kterou jsem našel:
1) Odpor v nízkonapěťové (primární) části by měl být velmi malý, mezi 0.5 a 1.5 Ohm. Měří se mezi pinem, které vede do CDI a zemí.
2) Odpor ve sekundární části by měl být vysoký - 6000 až 13000 ohm. Měří se mezi výstupem a zemí.
Pochopitelně to nejsou hodnoty přímo pro VFR, ale dá se předpokládat, že pokud +/- platit.
Na druhou stranu, když naměřené hodnoty budou v mezích, jak zjistíš průběh zapalování (viz příklad, který jsem ti poslal)?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10278

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Díky za hodnoty. Já zastávám stanovisko, že je nejlepší začít zjištování závady u nejjednodušších věcí a pak postupovat ke složitějším. Kdyby sis odpustil tu "omáčku" okolo, tak by to bylo lepší. Možná nic zvláštního nenaměřím, možná jo. Stejně to dělá jen při dlouhodobě zahřátým motoru, takže to bude těžko zjistitelný a to možná i pro vyšší diagnostiku. Tu ovšem na motorkách dělá málokdo a většina servisů postupuje stylem pokus - omyl. Ještě podezírám svíčky, takže při měření rovnou vrátím starý a uvidím co bude. Nový čtyři cívky jen tak kupovat nebudu, pokud si nebudu jistej závadou, protože to dělá desítku a druhovýroba je nevyrábí.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10279

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Gapyra> Čidla jsem měřil jak při 20°C, tak při zahřátí, abych viděl jestli "pracujou". Vím, že je problémem zjišťovat závadu, která se projevuje jen za tepla. Jak jsem už psal, tak měnit cívky je investice za 10 tisíc a tu nehodlám postupovat s výsledkem, že to bude dělat dál a já budu mít doma další cívky. Zkusím nejdřív svíčky, ty mám starý, který chodily dobře.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10280

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
scalla> PS: Jinak tady na fóru (a obecně všech), aby člověk měl kurz asertivního jednání. Speciálně tvoje příspěvky se vždy hemží ironií a povýšeností :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10283

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 219
  • Obdržená poděkování 12
Neměl jsem na mysli je rovnou kupovat, když není jisté zda je problém v nich. Nejlépe se s někým domluvit na prohození k vyzkoušení. A metodu pokus omyl v takových případech používá i třeba autorizovaný servis Škoda. Akorát tam si ty součástky vždyť uctovali

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10284

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Homolka napsal: scalla> PS: Jinak tady na fóru (a obecně všech), aby člověk měl kurz asertivního jednání. Speciálně tvoje příspěvky se vždy hemží ironií a povýšeností :-)

Máš pravdu. K ironii se hlásím. V životě jsem tě neviděl, jediné co znám, je tvůj avatar, což ve mě vzbuzuje jisté asociace :-). Ironií se ti snažím taky naznačit, že každá práce vyžaduje jisté nástroje, i když svým způsobem každou matku lze povolit hasákem, že? :-) Můžeš mi prosím ocitovat pasáž, kde působím povýšeně?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10286

  • VFRošt
  • Avatar uživatele VFRošt
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 177
  • Obdržená poděkování 9
Zdar, já měl u mého Fi obdobné problémy. Při "teplotě motoru" cca do 85°C a při chladném počasí, motor běžel tak jak má. Při vyšších teplotách motoru a vzduchu motor běžel nepravidelně, především v nižších otáčkách. Projetí kruhového objezdu byl očistec - motor jakoby jel jen na 3 válce...
Vyměnil jsem svíčky, regulátor (spíše preventivně) a vyčistil co se dá. Nic nepomohlo.
Nechtěl jsem sám experimentovat, tak jsem dal motorku na opravu do Hondy v Brně Řečkovicích.... Autorizovaný servis na závadu nepřišel...
Tak jsem poté zajel na doporučení k p. Frankovi do Holubic. Je to trochu svéráz, ale na šotka v podobě špatné cívky, která si dělala v závislosti na teplotě co chce, přišel...
Trochu jsem to tady obkecal, ale v mém případě se jednalo o vadnou cívku. Od její výměny si motor přede pravidelně a já si užívám V4...;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10298

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Já sem prozatím vyměnil svíčky za starý a zatím jsem cukání nezaznamenal, ale vedra už ustaly. A jak přišel na jednu vadnou cívku?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10299

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Jj chovalo se to obdobně, ale nejdřív to vyřešilo dpojení lamd (nahrazeno odporama). Později to cukalo i tak, ale teď to nedělá ani když se motor ohřeje nad 100°C, ale zase není venku vedro. Cívky na vyzkoušení nemám, tak buď koupit jednu novou (min. 3300 Kč) nebo jetý, ale s rizikem...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.738 sekund
Powered by Kunena fórum