Téma:

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 9 měsíců zpět #10203

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Prosím o radu, jsem už týden na cestách po jižní Evropě a mám problém s cukáním v nižšich a středních otáčkách při přidávání plynu a někdy i jakoby dušením s prodlevou. Dokud je motorka studená nebo normálně ohřátá cca do 96°C tak je vše v pořádku, ale když je venku 30°C a motor má mezi 100 až 106°C, tak začne zlobit. Nejdřive to hodně dělalo i při nižších teplotách než sem odpojil lambdy a dal místo nich odpory, ale teď už to taky zlobí, jak jsem psal výše... Myslel jsem na výměnu TPS (koupil jsem ho na ebay nový z číny za stovku), ale nevím jestli to pomůže. Díky za rady.
PS: Včera sem vyměnil TPS, tak uvidíme...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 8 měsíců zpět #10217

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Co si pamatuji, máš pořád nějaké problémy s cukáním, co jsi tu motorku koupil. Příčin cukání může být spousta. Např. svíčky nebo zakarbonované sání. Jsem zvědav, jak se pochlapí TPS z číny. :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 8 měsíců zpět #10218

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Tak TPS z Číny je OK. Motorka jede výborně bez cukání dole či nahoře, pokud se dlouhodobě neohřeje, jako dneska. Prvních 100 km vpoho (teplota vzduchu 19°C), potom začala ze zavřenýho plynu cukat a pak už pocukávala při konstantním plynu pořád a na přidání plynu reaguje tupě. Napadaj mě jedině svíčky nebo cívky. Když to začne zlobit, tak to trochu více vibruje a taky sazí z vejfuku. Když vystydne zase jede OK.
PS: Ještě mě po projití fóra napadlo jestli to nemůže dělat čidlo teploty motoru (ect). Že by vysílalo špatný informace o teplotě motoru ŘJ... Zkusím ho proměřit a taky se podívám do paměti na chyby v ŘJ.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 8 měsíců zpět #10230

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Tak zatím jsem moc nepokročil. Vyměnil jsem vzduchovej filtr, kterej měl už nalítáno 19 tisíc a vypadal fakt hrozně. Přes sání jsem si prohlídnul ventily a jsou všechny vč. sání úplně čisťoučký... takže až budu mít čas, tak proměřím senzory (vzduch a voda). Cívky jsme prozatím vyloučil, protože druhovýroba je nedělá a nová stojí 3500 Kč. Při konstantním plynu teď necuká, jen při těch vedrech po dlouhodobé jízdě cukne ze zavřenýho plynu a taky když je studenej motor (40°C), tak pocukává. Ohřátá už jede dobře.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 8 měsíců zpět #10232

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Jenom jestli nehoníš nějaké duchy. Když je motorka studená, pak je normální, že cukne, protože motor nemá optimální teplotu. To by cukal i karburátor. V tomto ohledu nechápu, v jakým podmínkách jezdíš, že má motor 40 stupnňů. Vytlačím motorku z garáže, nastartuji. Jdu si pro helmu, zavřu garáž, nasadím helmu, rukavice, zapnu bundu, na teploměru mám 55 stupňů. Nepamatuji si, že bych někdy jel s motorkou, která má 40 stupňů na teploměru. Když je přehřátá, může cuknout taky. Ta moje, když měla najeto cca 20 tis., tak mi cuknula v Itálii tak, až jsem myslel, že nedojedu domů. A jezdila bez problémů dalších 110 000 km. Na to tvoje cukání jsem fakt zvědavý. Doufám, že na nějakém srazu předvedeš. Uvědom si, že to je poměrně primitivní vstřikování. Klapky ovládané mechanicky lankem. Ne servomotorem, jako na novějších strojích. Tam dokáží výrobci elektronicky poléčit i konstrukčně nepovedenou cukatůru. Problém je, když ti motorka cuká pravidelně a jsi ten problém schopen kdykoli reprodukovat. Ale pochopitelně, pokud se nudíš a chceš se hrabat v motorce, pak ti nechci kazit zábavu. Kdysi před léty jsem řešil cukání s typem, který strašně řešil, že ta motorka cukne z nulového plynu. Cukne, protože je tam spínač zapnuto/vypnuto. Ale on to strašně řešil a furt to chtěl nějak ladit. Kdosi mu na MCZ "poradil", aby si našponoval řetěz, tak ho našponoval, že vibroval jak struna a furt to cukalo. Nakonec zajel do Letů, kde toho málem omdlívali a snad mu nakonec vysvětlili, že motorka je v pořádku a řetěz povolili, jak má být. Jestli chceš řešit čidlo teploty, jednoduše ho vypoj a vyzkoušej, jestli ti to cuká.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 8 měsíců zpět #10234

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Já myslím, že duchy nehoním, protože jsem kvůli cukání při konstantním plynu/rychlosti do cca 6 tis. ot. odpojil na dovolený lambdy a hned bylo po cukání. Ovšem teď to dělalo právě než se motorka ohřála a to jsem dříve nezažil. Včera mi například při cca 75°C a vyřazení na křižovatce klesly voln. otáčky na cca 600. Tak jsem jí chcípnul a hned znovu nastartoval a už to bylo OK (cca 1200 ot.). Jinak Fi nesvítilo... Se zapojenýma lambdama se nedá normálně jezdit. Proto vidím spojitost mezi čidlem vzduchu/vody a lambdama. To víš, že se mi v tom hrabat nechce, ale sere měl to.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10269

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
PS: Tak jsem měřil a zatím vše OK (teplotní čidla) a potřeboval bych pokračovat a změřit vinutí cívek, ale nikde v manuálu nemůžu najít hodnoty. Pomůžete mi někdo?
Jinak to cukání je pořád citelý až po pořádným prohřátí motoru, do té doby jede bez cukání. Kdybyh neménil TPS, tak řeknu, že je to jím, ale takhle už snad jen cívky.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10270

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Postup měření zapalovacích cívek např. zde

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10271

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Osobně bych vyzkoušel postup, který popisuje X4 (bohužel se mi ho nepodařilo přimět k tomu, aby dodal nějaké fotky a sepsal článek).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Při dlouhodobém ohřátí nad 100 °C hapruje 5 roků 7 měsíců zpět #10272

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0

Jde mi ale o konkrétní hodnoty ohmů pro primární a sekundární vynutí cívky a kde je na kontaktech měřit...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.433 sekund
Powered by Kunena fórum