• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6229

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
To nechápu, proč se to tady vložilo 3x :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6230

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
scala- aby to nešlo přehlédnout :)
Máš recht, specifikace-norma, viskozita.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6231

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
To Maxx: krom toho kroužku bylo všechno (lamely) poskládané dobře, tedy ta jedna jiná lamela byla přesně tam, kde měla být. Každopádně, teď už žádný problém nemám, tak už to neřeším.

To Scalla: v době, kdy jsem řešil ten olej a spojku jsem dost Googloval a o olejích jsem toho dost vypátral. Také jsem narazil na tu diskuzi o tom, že Castrol občas způsobuje prokluz spojky.. psali tam, že jediné Yamahy (doufám, že si to pamatuju dobře) s tím nikdy neměli problém, jinak u ostatních japonců se to občas objevuje. Možná že jsem jenom koupil nějakou vadnou sérii.. čerti vědí. Abych se vrátil k těm testům... našel jsem nakonec na jednom zahraničním serveru dost obsáhlý test asi 10 olejů, některé tady nejsou ani k sehnání, a z toho co tu může běžně člověk koupit asi nejlíp vyšel Motul 300V.. ten už má ale specifikaci prakticky na závodní motorky (takže na dlouhodobou zátěž není úplně stavěnej) a jeho cena za 5 litrů se pohybuje kolem 1800,- .. což se mi na můj normální styl jízdy dávat nechtělo. Vyřešil jsem to tedy tím 5100. Má Esterovou přísadu, což je příměs zabraňující prokluzu spojky. S tímto olejem jsem zatím spokojen a podařilo se mi ho sehnat (v Praze v AB MOTO.. myslím, že měli nějakou akci) 4litrovku za 800,- .. což je prakticky stejné, jako Castrol.

Jinak tady posílám link na ten test: www.donsoil.com/g2156.pdf Berte ty výsledky oleje AMSOIL s rezervou, protože tahle firma byla zadavatelem toho testu.. ale u ostatních olejů to asi bude objektivní.

Tady jsem pak našel další testy:
www.superoilcentral.com/superoilcentral/...e-oil-comparison.pdf

www.auto-motokucera.cz/prislusko/auto/oleje/oleje1.htm

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6239

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Zatím jsem nenašel, co jsem chtěl, ale tenhle článek je taky zajímavý. Zvláště zajímavý je tento odstavec "Absence vhodné normy pro posuzování výkonnosti motocyklových olejů byla pociťována již delší dobu. V roce 1999 vešla zásluhou tzv. Velké čtyřky (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha) v platnost nová specifikace JASO pro hodnocení olejů pro čtyřdobé motory motocyklů. Důležitou součástí testovacích procedur podle této normy je právě test tření na mokré spojce. Zatím jsou platné dvě třídy dle JASO - MA a MB. " V tomhto ohledu jsem kouknul na stránku Castrolu , co že ten olej má vůbec za specifikaci a Castrol GPS už tam nějak nevidím. Nebo ho jenom přejmenovali?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6241

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,

tady posílám linky toho oleje:

www.ioleje.cz/oleje/eshop/3-1-Castrol-Mo...-1-GPS-4T-10W-40-1-L

www.olejspol.cz/zbozi/castrol-power-1-gps-4t-1-litr

Jedná se o tu Power 1 ... asi Castrol odstranil ten název GPS (resp. dovětek) a nechal jenom Power 1.

Jinak tady jsem našel tu diskuzi na motorkářích: www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=103053&fid=18

Ještě se ale vrátím k tvému původnímu komentu... nemyslím si, že Castrol by motoru nějak škodil a že po 50tis. km oddělá motor, to rozhodně ne.. ale u motorky nejde jen o motor, ale i spojku a převodovku.. a věřím, že jiné oleje na tom jsou kvalitou (ve stejné cenové třídě) lépe, než onen Castrol. Už když se podíváš na ten článek o olejích (tvůj odkaz), tak esterové (což je ten Motul 5100 nebo 300V) jsou na tom nejlépe. Ale proti gustu žádný dišputát :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6242

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Pánové, mohli byste mě prosím poradit? Chystám se, že vyměním olej ve vidlích.. v servisním manuálu jsem našel kolik toho mám nalít (457cc, takže 0,457 litru) a že se tam dává "Pro Honda Suspension Fluid SS-8" ... mám ho snátět v Hondě nebo se na to vyprdnout a někde koupit nějaký jiný? Pokud s tím máte zkušenosti, prosím o radu, co bych měl koupit.

A jak je to se zadním tlumičem? náplň,údržba, apod.

Díky moc

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.369 sekund
Powered by Kunena fórum