• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6204

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Zdravím vás,

trochu si už nevím rady, tak se vás ptám:

mám VFR 800Fi, rv 99.. najeto poctivých 38tisíc Km.. motorku mi loni ukradli, pak se našla při dopravní nehodě.. mezitím jsem si přivezl jinou z UK, ročník stejný, motor najeto cca 75tis. km.

A teď to moje dilema:
mám obě úplně rozebraný a stavím z nich jednu a pořád se nemůžu rozhodnout, který motor tam dát. Logicky by vycházel lépe ten můj (najeto 38tisíc, motorku mám od 21tis km), ale když jsem se na podzim projížděl na tom angličanovi, zdálo se mi, že motor líp táhne. Tak teď řeším, který motor tam dát.
Nechce se mi jej půlit a vyhazovat peníze za těsnění a podobně, abych se kouknul na písty, kroužky, aj... ale nevím, jestli jenom vizuální kontrola kliky a vaček bude vypovídající.

Ještě mi to komplikuje jeden poznatek.. když jsem sundal systém vstřikování a kouknul se na ventily sání, těsně nad nima je to na všech 4 válcích na stěně (vetšinou jenom na jedný straně) očouzené.. jakoby netěsnily a při výbuchu se oheň dostával na ventily. U toho angličana nic očouzené není. Mohl by to být nějaký větší problém nebo by asi stačilo jenom poštelovat vůle ventilů?

Předem díky moc za vaše názory a poznatky. Nebo pokud jste někdo z vás z Prahy a okolí a měli byste čas se na to přijet podívat a posoudit, bylo by to ideální.

Luky
Poděkovali: marek

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6205

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Já bych to neviděl tak černě. Co se týče toho motoru s 75t.km tak bych se vůbec nebál. Pokud měl co potřeboval (což nikdy ale nevíš) a budeš mu to dávat i nadále, nebude problém s tím najet minimálně jednou tolik bez jakýchkoliv problémů. Nevím kolik ročně najezdíš a jak dlouho si tuhle motorku chceš nechat, ale dalších 100.t asi jen tak nenajedeš a pak je rozdíl 40t.km a 75.tkm v zásadě nepodstatný (až na spojku..).
Já osobně pokud vůbec pak bych se "bál" spíš toho tvého motoru-ukradeného. Pokud přišlo někomu v pořádku jezdit na čórce s bůhví jak udělanými papíry, tak už mám pochybnost jestli mu náhodou nepřišlo také v pořádku nedělat ventily, měnit olej podle počasí či nálady apod....
Jak jsi psal o těch opálených ventilech, tak ať se na to někdo mrkne. Kontrola ventilových vůlí ti tady hodně může napovědět. (jiný problém těžko)
Když to shrnu, u Fička je vlastně třeba dělat jen olej+F a po 24.t ventily. Jinak to musí jezdit. Můj názor je, že pokud jsi na podzim najezdil něco na té "anglické" a byl jsi spokojen a vše šlo jak by mělo, pak není důvod tam dávat motor o kterém vlastně už nic nevíš. Ale toť čistě můj názor.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Maxx.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6210

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj Maxi,

díky za reakci. Nakonec jsem motory včera odvezl do Letů u Dobřichovic. Hned odpoledne mi volali, že si pro motory můžu přijet, že už je prohlídli.. a výsledek:

1. Můj motor
- testovali tlaky ve válcích... absolutně v pořádku
- kontrolovali vačky - absolutně v pořádku
- měřili vůle na ventilech - absolutně v pořádku, všechno v limitech
Původně byla domluva, že na tom udělají ty ventilové vůle, ale jelikož jsou OK, tak na tom ani neměli co dělat. A to prý mohou zaručit, že je ještě nikdy nikdo nedělal.. že víko ventilů se otevíralo na tom motoru poprvé :-)

2. Angličan
- tlaky ve válcích.. na 2 je mírný pokles, i když pořád v limitech
- vačky - absolutně v pořádku
- vůle ventilů - OK, zde už se prý někdy v minulosti dělali

Jednoznačným vítězem je tedy můj motor. Navíc k té spojce... měnil jsem jí asi měsíc před tím, než mi jí ukradli.

Jinak k té krádeži.. motorka se našla (při té bouračce) 2 dny po té, co mi to ukradl a stačil na tom najet asi 150km, takže asi tak k této obavě :-)

Ještě mě napadlo, jestli mám zkontrolovat převodovku, frajer asi v 50-70km/h napálil do stojícího auta, tak nevím, jestli to něco neudělalo s převodovkou. Bohužel jak jsem se na to tak koukal, musel bych sundat celej spodek motoru. Stojí to za to se do toho pouštět?

BTW musím říct, že mě v Hondě v Letech příjemně překvapili... vstřícnost, rychlost, rozumná cena a co jsem se tam bavil s mechanikem, tak evidentně věděl o čem mluví...

Díky za názory

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6212

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Ahoj, pak je to vše OK. Já myslel, že ti to někdo šlohnul a našlo se to až třeba po 2letech nebo víc. Takhle není co řešit to bych taky volil jednoznačně ten původní motor. S tou převodovkou by být nic nemělo, kolo a motor se určitě nezastavilo okamžitě, ale chápu obavu, člověk nikdy neví co se stalo.
Chci se zeptat proč jsi měnil tehdy spojku?? Byla KO? je to hodně brzo. JInak ať se daří a až bude stroj v kupě přijeď mrknout na nějakou akci na pokec.. B)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6219

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj Maxi,

k té spojce... sešli se tam 2 věci, co jí oddělali:

1. olej Castrol... tehdá jsem si myslel, že olejem Castrol GPS 10W-40 (takže přímo na motorky) udělám to nejlepší, ale po výměně asi po 30km jízdy začala lehce prokluzovat.. a to upozorňuju, že nejezdím žádnou pilu. Nejdřív jsem tomu nevěnoval pozornost, ale po asi 2 měsících, když už to prokluzování začalo častěji a častěji, jsem nejdřív vyměnil kapalinu na spojce (nepomohlo), pak jsem tedy vypustil Castrol, lamely odmastil, koupil jsem Motul 5100 Ester a na 2 dny ty lamely do toho ponořil. Noo.. pomohlo to tak na 3 dny ježdění.. ty lamely už byli načatý a tak jsem koupil celou novou sadu.
O tom Castrolu jsem se o tomle už někde dočetl...takže asi žádná sláva. BTW... ta spojka byla měněná (ještě předešlým majitelem) asi 4tis km před tím, než jsem jí koupil, takže cca 5tisíc km před nalitím Castrolu

2. za lamelama (takže nejblíž u motoru) jsou ve spojkovém koši dva plechové kroužky (no.. spíš kruhy :-) ).. jeden je plochý, druhý zkosený... a ten "někdo" kdo tu spojku předtím měnil, ten zkosený dal obráceně, takže ta ostrá hrana ležela na první lamele.. na lamele byla rýha.. ale jak říkám, tohle asi úplně nemělo vliv na to, že začala prokluzovat, protože před nalitím Castrolu ani jednou neproklouzla.

Jinak na sraz se určitě přijedu někdy podívat. Jen pro zajímavost přikládám fotky, jak ta moje mašina vypadala před tím, než mi jí ukradli. Vloni v zimě jsem jí celou rozebral a znovu složil.. s tím, že jsem si na ní dost pohrál.. hlavně teda lak byl úplně nový..

Luky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od lukyvfr.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6220

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
tady ještě jedna fotka

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6221

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
No i tak, proč ten "někdo" před tebou měnil spojku po cca 20t.km, to musel být dobytek a nemehlo jestli ji stihnul odrovnat.
Co se týče toho oleje GPS, tak si nejsem jist... Já sám jsem koupil moto s 25t.km, teď mám něco okolo 85t.km a po celou dobu, každý interval používám jen a právě GPS a motor i spojka naprosto v pořádku a původní. A řekněme, rád se vozím trochu svižněji.
Spojka už se tu párkrát řešila a kdosi měl problém s tím, že prokluzovala, vyměnil spojku klouzala znovu, vyměnil olej a znovu. (mám pocit, že to byl Gas). Nakonec došel na to, že zaměnil pořadí lamel. Jedna z těch lamel má nepatrně větší vnitřní průměr než zbylé a je nutné dbát na jejím pořadí při montáži-čili jde myslím jako první do koše, proto se označuje "inner friction". Pak už problém nebyl.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6225

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Lukyvfr: Zanedlouho budu měnit olej a měl jsem v úmyslu vyzkoušet něco jiného (čti levnějšího). Tvůj příspěvek mne však zase donutí tam ten Castrol nalít. Čistě z hecu. Nebudu tvrdit, že Castrol je nejlepší olej na světě, ale do aut ho lijeme s drobnými přestávkami dvacet let (pár let jsme brali ve větším od OMV) a nikdy nebyl problém. Na motorce ho používám od novoty a po 50 tis. km a nesčetně výletech do hor i ve dvou spojka stále neklouže. Příčinu bych hledal spíše v té chybně složené spojce. A že spojka přestala po výměně oleje klouzat může být způsobeno spíše tím, že jsi vyměnil olej s rozpuštěným třecím materiálem za čistý. Polemizovat taky můžeme o tom, jakého původu byly lamely. Ale že by takto odrovnal spojku olej, nevěřím. Je fakt, že na motorkářích jsem se v několika diskusích dočetl o tom, jaký je Castrol šmejd a že po 50 tis. km odrovnal motor. Tak tuhle fámu už myslím mohu taky vyvrátit, viz. můj dlouhodobý test. Pokud bude zájem, zkusím pohledat odkaz na článek o olejích od člověka z oboru. Pěkně tam popisuje, jak se oleje chovají a jaké je tohle "handrkování" o značkách směšné. Důležité je, aby olej splňoval výrobcem danou specifikaci, jinak je to úplně jedno, kdo ho vyrobil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6226

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Lukyvfr: Zanedlouho budu měnit olej a měl jsem v úmyslu vyzkoušet něco jiného (čti levnějšího). Tvůj příspěvek mne však zase donutí tam ten Castrol nalít. Čistě z hecu. Nebudu tvrdit, že Castrol je nejlepší olej na světě, ale do aut ho lijeme s drobnými přestávkami dvacet let (pár let jsme brali ve větším od OMV) a nikdy nebyl problém. Na motorce ho používám od novoty a po 50 tis. km a nesčetně výletech do hor i ve dvou spojka stále neklouže. Příčinu bych hledal spíše v té chybně složené spojce. A že spojka přestala po výměně oleje klouzat může být způsobeno spíše tím, že jsi vyměnil olej s rozpuštěným třecím materiálem za čistý. Polemizovat taky můžeme o tom, jakého původu byly lamely. Ale že by takto odrovnal spojku olej, nevěřím. Je fakt, že na motorkářích jsem se v několika diskusích dočetl o tom, jaký je Castrol šmejd a že po 50 tis. km odrovnal motor. Tak tuhle fámu už myslím mohu taky vyvrátit, viz. můj dlouhodobý test. Pokud bude zájem, zkusím pohledat odkaz na článek o olejích od člověka z oboru. Pěkně tam popisuje, jak se oleje chovají a jaké je tohle "handrkování" o značkách směšné. Důležité je, aby olej splňoval výrobcem danou specifikaci, jinak je to úplně jedno, kdo ho vyrobil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Motor VFR 800Fi - dilema ve výběru motoru 13 roků 1 měsíc zpět #6227

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Lukyvfr: Zanedlouho budu měnit olej a měl jsem v úmyslu vyzkoušet něco jiného (čti levnějšího). Tvůj příspěvek mne však zase donutí tam ten Castrol nalít. Čistě z hecu. Nebudu tvrdit, že Castrol je nejlepší olej na světě, ale do aut ho lijeme s drobnými přestávkami dvacet let (pár let jsme brali ve větším od OMV) a nikdy nebyl problém. Na motorce ho používám od novoty a po 50 tis. km a nesčetně výletech do hor i ve dvou spojka stále neklouže. Příčinu bych hledal spíše v té chybně složené spojce. A že spojka přestala po výměně oleje klouzat může být způsobeno spíše tím, že jsi vyměnil olej s rozpuštěným třecím materiálem za čistý. Polemizovat taky můžeme o tom, jakého původu byly lamely. Ale že by takto odrovnal spojku olej, nevěřím. Je fakt, že na motorkářích jsem se v několika diskusích dočetl o tom, jaký je Castrol šmejd a že po 50 tis. km odrovnal motor. Tak tuhle fámu už myslím mohu taky vyvrátit, viz. můj dlouhodobý test. Pokud bude zájem, zkusím pohledat odkaz na článek o olejích od člověka z oboru. Pěkně tam popisuje, jak se oleje chovají a jaké je tohle "handrkování" o značkách směšné. Důležité je, aby olej splňoval výrobcem danou specifikaci, jinak je to úplně jedno, kdo ho vyrobil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.375 sekund
Powered by Kunena fórum