• Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma:

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7882

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
No štelování mi přijde blbý v tom, že v návodu psali, že je tam "šroubek" a přitom tam jsou takový ozubený kolečka a s těma se teda dost blbě točilo - šlo to dost ztuha a přišlo mi to blbě přístupný. Prostě bych to čekal trochu lidsky udělaný :) V ideálním případě něco jako v autě, kolečko s ryskama označujících nějaký stupně.

Hele s tím divným zvukem mě to taky docela překvapilo, protože motorku mám po druhém majiteli, originál byla koupená v Letech, tam pravidelně předchozím majitelem servisovaná, pak tam zase daná do bazaru a koupená mnou. Co mi říkal pan Šindler, tak tuhle motorku znají a je podle nich ve výborném stavu. Já jí tam k nim už dva roky taky dávám pravidelně na servis a nikdy nebyl žádný problém, takže sem teď trochu rozladěnej, co se mohlo stát :dry: Kupoval jsem si právě relativně novou motorku, abych se těmhle komplikacím vyhnul (předtím sem sedm let sedlal Aprilku AF1 125 z roku 89 a to bylo fakt opravářský peklo :) ).

Jako že ty dvě věci spolu nesouvisí, to mě napadlo už taky. Každopádně baterku vylučuju, tu tam mám asi dva měsíce novou. No uvidím, zítra dopoledne udělám testovací jízdu, když se ten zvuk nebude zhoršovat, tak dobrý a dovezu to do Prahy (do Letů) a uvidí se. Horší to bude, když by snad ten zvuk zhoršoval.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7883

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
No to víš. Motorka. Místa málo, holt nelze udělat všechno přístupné. Zase kdyby sis koupil něco jako Kawasaki GTR1400, tak tyhle motorky myslím mají štelování světel přímo z palubky. Ale zase jsou to větší parníky. :)

No pokud je to motorka s doložitelnou historií, pak nelze předpokládat stočený tachometr a taky servis by měl být OK. Fakt nevím. No to jsem taky zvědav, co z tohodle vyleze.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7884

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Ale jo, však já to beru s rezervou, je mi jasný, že je to motorka a tak nemůžu čekat štelování jak v Mercedesu. Na stáří si nějakej takovej parník pořídím :) Tuhle kolem nás na dálnici asi tak 170kou profrčel Goldwing a vypadali, že jedou ideálním cestovním tempem. Tak jsem trošku záviděl, protože nám při těch 150 už trochu foukalo na hlavu. Ale zase jsem si říkal, že on si to s tím parníkem asi tak neužívá v zatáčkách jako já :)

Tak jsem dneska udělal testovací jízdu, pár kilometrů kolem komína, takže z toho nelze samozřejmě nic soudit, ale divnej zvuk navíc tam nebyl. Je samozřejmě otázkou, jak to bude po 300 kilometrech v nonstop zápřahu, ale to se holt uvidí. Nicméně stejně mi ten zvuk motoru nepřijde úplně čistej, ale to už sem si možná vsugeroval :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7886

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Možná mám nějaký nápad. Co ventilátor? Tím, jak je na VTECu blbě navržené chlazení a ventilátor fouká proti jízdě, může se v horku stát, že jedeš s točícím se ventilátorem třeba několik hodin v kuse. Ten ventilátor má docela odběr, takže ti může vybít baterku -> začne chcípat motor. A divný zvuk něčeho točícího by mohl taky dělat ventilátor. Několik hodin v kuse mu asi taky nedělá dobře.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7887

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Hmm, zajímavý nápad. Akorát že motor nechcípá a baterka je v super stavu.

Včera jsem to cestou domů sledoval a ten zvuk se začne objevovat tak po deseti km jízdy, když už je motor v provozní teplotě. Nejvíc je slyšet, nebo spíš nejsnáz jde rozpoznat, když z větší rychlosti prudce zbrzdím na nízkou, nebo až do zastavení. Pak se tam objeví ten zvuk navíc a je to jako když tam setrvačností něco dobíhá. Když pak stojím na místě a motor jde na volnoběh, skoro to není slyšet, jen tu a tam a zase při akceleraci se to začne ozývat. Skoro mám fakt podezření na ty napínáky...

Jinak ale motorka těch 300 km ujela v pohodě a třeba ty ventilátory jí spínaly jen ve městě, jinak úplně bez problémů, žádný problémy se startováním, výkonem nebo tak. Nebýt toho zvuku, řeknu si, že ta motorka je naprosto v pořádku.

No každopádně za chvíli jdu volat do Letů, jestli by se mi tam na to dneska mohl někdo mrknout, tak snad brzo bude záhada vyřešena.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Tommy.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7888

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Ventilátor se ti sepne ve městě. Ale pak běží dokud teplota neklesne na (u mne) 94 stuňů. Takže když z toho města najedeš na dálnici, poběží ti ten ventilátor třeba dalších 200 km, protože se běžícím ventilátorem se to na dálnici neuchladí.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7889

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Jojo, mám už odkoukané, na kolika stupních mi ventilátor spíná a kde vypíná, a včera na cestě domů jsem to právě dost sledoval, jak moc to topí. Proto vím, že topila fakt jen ve městě a za městem jsem se dostal zase na přijatelných 90 stupňů, takže v horku bych problém neviděl.

Na zítra jsem objednaný do Letů (teda pokud přívalové deště a kroupy nerozhodnou jinak), tak pak dám echo, co to tedy vlastně bylo.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Tommy.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7893

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Právě jsem se vrátil z hradu... teda chci říct ze servisu. Signalizace kontrolky a zvuk spolu, jak se dalo čekat, nejspíš opravdu nesouvisely, neboť diagnostika ukázala dvě chyby: 1) chybu lambda sondy a 2) chybu přívodu vzduchu. Tyhle chyby obecně prý nemusí značit žádný defekt, čemuž by napovídalo i to, že po jejich smazání a cca půl hodinové projížďce a opětovné diagnostice už se žádné chyby znovu nenačetly.

S určováním původu divného zvuku (pracovně jsem to nazval setrvačné cvakání :-D ) byla větší zábava, neboť dotčený zvuk se projevuje jen na zahřátém motoru a ideálně ještě na motoru, který je v záběru, při volnoběhu se skoro neobjevuje. Jelikož ale není zas tak hlasitý, tak slyšet jde nejlíp při nízkých rychlostech, ideálně popojíždění po městě. To znamená, že na stojící motorce na volnoběhu mechanici slyšeli téměř prd, první nápad byl převodovka, ale to byla jen střelba od boku. Nakonec se pan Šindler oblík a jel to ještě projet a když se vrátil, tak jeho názor byl, že to opravdu nejspíš budou napínáky, respektive tipuje ten přední.

Samozřejmě spolehlivě určit by znamenalo buď měnit napínáky, nebo otevřít motor (převodovku), což se mi ani jedno momentálně (především z finančních důvodů a z nejasného výsledku) nechce dělat. Jelikož mi do velkého servisu (48 tisíc km) zbývá 4 tisíce, tak prostě při něm ty napínáky zkusíme vyměnit a pak se uvidí. Čili finální závěr žádný, to be continued...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7894

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Člověče, na ty napínáky jsem zvědavý. U mně byl přední pořád v pohodě, ale vyměnil jsem ho, protože je tam špatný přístup. Když to bude spolu s ventilama, to je při jedné práci. No jsem zvědav, co z toho vyleze. Tak hlavně jezdi, ať to stihneš ještě letos. :) Ve 48 tis. bych vyměnil i řetězy.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 9 roků 9 měsíců zpět #7896

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
No taky jsem zvědavý, kromě zvuku motorka jinak jede jako dřív. Já jsem letos odpískal výlety do zahraničí, není čas, ani moc finance, takže ty čtyři tisíce budou poctivě najeté. Ale zase mě čeká Moto GP, takže to asi najedu. Ale bude to tak někdy v září :) Vyměnit pak nechám všechno, co si výměnu zaslouží, ale je fakt že když už to bude dole, tak asi to nechám udělat z jedné vody.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.490 sekund
Powered by Kunena fórum