Téma:

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9186

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Nad tímto se dá buď do nekonečna polemizovat nad pivem nebo porovnat dva grafy z brzdy... Kdybys řekl, že SV650 má silnější spodek, asi bych tomu věřil. Že bude mít čtyřválcová šestka silnější spodek než sedmpade, to se mi moc věřit nechce.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9187

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Homolka napsal: Slabší spodek nemá protože je jen 800, ale protože ten motor je takovej. Silnější spodek má i třeba GSR 600... Tou prasárnou sem myslel 2000 na šestku.

Nedalo mi to a strejda Google mi našel dva grafy s dílny pana Akrapa. Pokud vezmu vágní definici "spodek" jako otáčky do poloviny max. otáček motoru, pak jsou hodnoty následující:

Průběh kroutícího momentu lbft
OtáčkyGSR600VFR800
30003755
40004262
50004763
60004862

Průběh výkonu PS
OtáčkyGSR600VFR800
30001221
40002232
50003142
60004050


Jestliže tvoje VFR jede hůř než GSR600, pak s tou motorkou není něco v pořádku.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od scalla. Důvod: tabulka

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9188

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Díky za snahu, ale to se pohybujeme jen na bázi teorie a čísel. Ono když si na tu motorku sednu, tak je všechno trochu jinak... Nevím jestli je s mým VFR všechno v pořádku, to se ukáže až začnu po zimě zase jezdit, ale jedno vím, že dole do nějakých 4,5 tisíc otáček je ten motor neklidnej a nevyrovnanej. Na jaře dám nový svíčky, maj najeto minimálně 45 tisíc a uvidíme jak to pojede pak ... Ventily zatím ale dělat nebudu, protože v Hondě v Letech za to chtěj minimálně sedmičku a ještě mi napsali, že maj zkušenost, že to je skoro vždycky v normě... To jemný cvakání - tikání za tepla při náklonu doleva zatím řešit nebudu, protože to by musel slyšet nějakej fachman a ne, že vysolím tisíce za kontrolu a výměnu všeho možnýho a ono to bude dělat dál. Je mi divný, že kdyby to byl rozvoďák, že by jinak byl tichej, dokud se to festovně neohřeje a dokud se to mírně či víc nenakloní doleva. Bude to mít něco společnýho s viskozitou oleje, když to za studena nedělá, zkusím dát na jaře 15W-50, stejně se chystáme na jih...Dle mých zkušeností s první tisícovkou najetých km, motor nad pět tisíc jede super, ale jezdit kolem 4 tisíc se prostě moc nedá, pokud to není z kopce nebo po rovince; tady vidím největší slabinu tohohle véčka. A nejde o to, že je to jenom osmistovka, jezdil sem s pětikilem a to prostě táhlo s jednou dírou mezi pěti až šesti tisíci plynule od třech tisíc a vršek od sedmi tisíc mělo taky celkem pěknej. Jo sílu véevero má, ale až když sepne vtec, do tý doby dle mne mrtvo... Ale nebudu dělat ukvapený závěry, třeba si jí zamiluju a bude se mnou až do smrti:-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9189

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
No já myslím že minimálně ty grafy z brzdy nejsou žádná teorie. Jestliže ti jede motorka kolem 4 tis. s bídou po rovině nebo z kopce, pak s tou motorkou není něco v pořádku. Mně motorka taky nejela více než 230 km/h a taky spíše z kopce. Byl to chybně nastavený spínač plynu a přišel jsem na to až na brzdě. Po přenastavení jede 250 km/h na zkalibrovaném tachometru. A to jsem měl motorku od novoty. Takže i v recenzi, s kterou se tak ztotožňuješ, mohli mít smůlu na blbý kus.
Chápu, že nechceš vyhazovat peníze z okna, ale tady máš dvě možnosti:
1) motorku prodat
2) dát ji do stavu hodného VFR.

Opět se budu opakovat, ale nejjednodušší a nejlevnější diagnostika je brzda. Jestliže ti to jede tak blbě, pak se to musí na brzdě projevit. Minimálně se odfiltruje reálný stav od tvých pocitů. Protože podle brzdy od Akrapa zkrátka není možné, aby GSR600 jela líp. Sice jsem na ni nejel, ale jezdil s náma kluk, který ji měl a vím. Já i kámoš na Fi jsme jeli na pětku a on ve stejném tempu tam točil trojku, čtyřku.
Svíčkama nic nezkazíš, ale taky bych nečekal zázraky. O ventilech jsem toho napsal dost, stejně jako skoro vždycky v normě... Ventily ti můžu udělat za polovic, ale u mě je problém čas. Když nebude potřeba nic extra, počítej 14 dní. Prakticky na tom můžu dělat jen o víkendech a to ne celých. Jestliže bude potřeba materiál, další čas (a peníze) navíc. Rozvody se dají udělat při jednom. Kocourova motorka taky vydávala zvuky, jaké jsem nikdy neslyšel a jen ve vyšších otáčkách. Smysl mi to nedávalo, ale byl to napínák. Olej bych tam hustší nedával. Z hlediska motoru a tloušťky filmu to taky není úplně jedno. Jestli chceš, dej tam 10W-50, s tím jezdím prakticky pořád.

A nebo přijeď na jaře na sraz, můžeš si porovnat svoji motorku s mojí.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9216

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 409
  • Obdržená poděkování 1
......ještě mě napadlo, že v tom pocitu tahá-netahá odspoda budou hrát dost velkou roli převody :)
Jinak mám špatný pocit z těch svíček, no a z toho servisáka co řekl o ventilových vůlích, že je to skoro zbytečné štelovat, jelikož to je vždycky dobré..... :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9218

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
S převodama můžeš mít pravdu, protože brzda se dělá tuším na čtyřku (nebudu to teď hledat). Ale kdyby GSR600 jela odspodu "mnohem, mnohem lépe", jak tvrdí Homolka, tak by ten kluk, co s náma jezdil, tu svoji nemusel točit do bezvědomí ;)
Iridiové svíčky jsou docela drahé, ale snesou hodně. Čekal bych nějaké zacukání při akceleraci, ale tak brutální pokles výkonu, jak popisuje Homolka, určitě ne. Ale tam může být ledasco. Od zakarbonovaného motoru po podpálený ventil. Ale to jsou všechno jen spekulace. Základ je motorku odbrzdit, jestli dává to, co má. Pokud ne, je třeba začít hledat a řešit příčiny, proč ne. A pokud ano, pak si bude muset Homolka vybrat jinou motorku, protože VFR800 ho neuspokojí. B)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9219

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1

scalla napsal: Rozvody se dají udělat při jednom. Kocourova motorka taky vydávala zvuky, jaké jsem nikdy neslyšel a jen ve vyšších otáčkách. Smysl mi to nedávalo, ale byl to napínák.


Taky mi VFR vydávala ne zcela "typickej rozvodovej" zvuk a nakonec to byly taky napínáky. Řekl bych že ten zvuk napínáků před výměnou se nedá zaškatulkovat, že u každýho zní trochu jinak, takže bych tomu dával velkou šanci.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 2 měsíců zpět #9220

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 409
  • Obdržená poděkování 1
........no příčina zvuků to může pravděpodobně být, ale nízký výkon v nízkých otáčkách bych v tom neviděl.... :)
....bude muset dojet na setkání, doufám že v květnu a musíme to probrat osobně :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9226

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Zdar, tak jsem se prokousal tímto vláknem a je to zajímavé počtení. Podle toho jak popisuje Homolka je jeho VFR extrémně líné, nebo spíš je něco špatně. Vrátil bych se trošku k těm porovnáním které se tu probírali. Jako obvykle budu mluvit o porovnání s Fi ne s Vtecem, ale ty motorky by měly jet ve výsledku dost podobně. Nemyslím, že by VFR mělo jet a jede dole hůř než nějaký 1/2válec nebo R4-600.
Porovnání s 1válcem (Pegaso) - na 4., 5.rychlostní stupeň do 3t.ot. je (ne)ochota a jemnost reakce motorky asi cca jak okolo 3t.ot.u VFR na 6.r.s. Nemluvím o síle, ale o projevu a podání akcelerace. Prostě to jednoválec nemá rád. Na nižší kvalty je to lepší, ale ani jednoválec okolo 2,5t. otáček nefunguje.
Srovnání s R4-600- Fi s Hornetem (00) , Ano R4 je nejjemnější motor, ale kde nic není ani smrt nebere. Asi nikdy jsem nebyl tak zklamán jak je motorka mdlá. R4 se rozjede skoro z volnoběhu, ale v objemu 600 prostě nejede a VFR je proti tomu letadlo. O něco lepe jede staré CBR00 nebo thundercat, ale v tahu -síle ze poda se to prostě s VFR nedá srovnat byť to podání je jemné. OK, to jsou ale staré kousky s karburátory. Takže pokud jsem jel na nečem hodně podobném GSR pak je to FZ6. To je jemnost sama jenže v tahu je to ještě mdlejší než zmiňované CBR a cat. Kolega z práce vyměnil thunderkočku právě za FZ6 a i dle jeho slov se dalo u cat mluvit o tahu nad 6-7. u FZ6 od 9.t.ot. Nevím, ale pokud jede VFR tak špatně, že jede hůř než R4-600 musí být někde chyba.
Podle mě ideál pokud by byl Scala ochoten na srazu půjčit svoje VFR tak udělejte výměnu. Oba shodnotíte a bude jasno.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 1 měsíc zpět #9231

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Tak možná sem přišel na to, proč to dole při rozjezdu a zvláště ve dvou tak netáhne. Pastorek je o zub menší než z výroby, takže asi někdo chtěl, aby to tolik netočilo, ale já potřebuju spíš sílu při rozjezdu a ve dvou...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.
Vygenerováno za 0.387 sekund
Powered by Kunena fórum